Gdynia

Znaczenie transportu wodnego docenia się już od wieków. Jeszcze w czasach starożytnych statki przemierzały Egipt na wodach Nilu, kursowały również po Morzu Śródziemnym. Prawdziwy boom na podróże zamorskie nastąpił dopiero pod koniec XV wieku, kiedy zaczęto szukać nowej drogi do Indii. Od tego czasu człowiek przemierzył Ziemię wzdłuż i wszerz i odkrył wszystkie nieznane do tej pory lądy. Dziś transport wodny nie odgrywa już tak istotnej roli w gospodarce poszczególnych krajów, jak jeszcze kilka wieków temu, wciąż jest jednak istotny. Położenie nad morzem ciągle też traktowane jest jako bogactwo naturalne kraju. Od wieków właśnie na wybrzeżu powstają liczne porty morskie. Jednak nie tylko w wielu krajach z powodzeniem funkcjonują również porty rzeczne. W Polsce zalicza się do nich chociażby Szczecin czy Elbląg. Do większych portów morskich w Polsce zalicza się Gdynia. Port powstał w 20-leciu międzywojennym i dziś służy zarówno jako port handlowy, rybacki i jachtowy. Żeby spełniać wszystkie te funkcje jednocześnie niezbędna jest zawsze odpowiednia infrastruktura. W przypadku portów handlowych niezbędne jest miejsce do przeładunku i magazynowania towarów> Na potrzeby portów rybackich powstają chłodnie i przetwórnie ryb.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.