Police

Możliwości, jakie daje transport wodny doceniono już w czasach starożytnych. Wtedy to już pierwsze statki pływały po Nilu i Morzu Śródziemnym. W średniowieczu to właśnie na zamorskim handlu wiele krajów zaczęło budować swoją potęgę. Do tej grupy zaliczają się m. in. Wielka Brytania, Holandia czy Włochy. Bogaciły się nie tylko same państwa, ale również i portowe miasta. Wiele z nich dołączyło nawet do związku hanzeatyckiego, który miał wspierać handel. Znaczenie transportu wodnego powoli spada, nie odgrywa on już aż tak doniosłej roli w gospodarce poszczególnych krajów. Wciąż jednak się liczy, a posiadanie w granicach państwa kawałka wybrzeża traktowane jest wciąż jako naturalne bogactwo. W Polsce pas wybrzeży liczy przeszło 500 kilometrów i rozciąga się z zachodu na wschód, od Świnoujścia aż po okolice Władysławowa. Chociaż zdecydowana większość portów w Polsce to porty morskie, to jednak z powodzeniem funkcjonują też porty rzeczne. Jednym z większych są Police. Port pełni funkcję handlową i wykorzystywany jest przede wszystkim do przewozu towarów masowych, w tym przede wszystkim fosforytów. Port jest również bazą rybacką. Żeby każdy port mógł spełniać swoją funkcję zazwyczaj potrzebna jest odpowiednia infrastruktura, a także dobrze połączenie z innymi środkami komunikacji.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.