Sposoby transportu towarów w Porcie Gdynia

Port Gdynia jest trzecim co do wielkości portem w Polsce. Powstał on pod koniec lat dwudziestych ubiegłego wieku. Specjalizuje się w przewożeniu ładunków drobnicowych. Ładunki drobnicowe to takie, które zbierane są w wielu dostawców i łączone w jeden ładunek i wysłane do odbiorców. Odbiorców tego zbiorczego ładunku zazwyczaj jest kilku. Wartość tego ładunku jest o wiele wyższa niż ładunku masowego. Takie towary trzeba też otoczyć szczególną troską podczas transportu, bowiem ich masa, kształt i opakowania są bardzo zróżnicowane i można je łatwo uszkodzić. Port Gdynia słynie z przewozu kontenerowego. Kontenery to metalowe pojemniki na przewóz drobnicy. Mają one ściśle określone wymiary, które ujednolicono. Wykorzystuje się je nie tylko w transporcie morskim, ale też lądowym, zarówno w samochodowym jak i kolejowym. Kontenery mają różne przeznaczenie i ze względu na to przeznaczenie wyróżnia się ich rożne rodzaje. Port w Gdyni przyjmuje także statki ro-ro. Statki te, zwane często rorowcami, charakteryzują się tym, że mają bardzo dużą powierzchnię odkrytą, dzięki czemu można załadować towary o dużych gabarytach. Najczęściej przewozi się nimi samochody, ciężarówki i wagony. Służą też do przewozu pasażerów. Port w Gdyni zajmuje się przeładunkiem takich towarów jak: węgiel, koks, drewno, paliwa i zboże.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.